8 Mart 2010 Pazartesi

tarcinli kek

Malzemeler:
  • 3,5 su bardağı un
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı ayçiçek yağı
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 yemek yaşığı tarçın
  • 3 yumurta
  • yarım su bardağı dövülmüş ceviz
  • 1 elma
  • birkaç tane kaysı
Şeker ve yumurtaları köpürünceye kadar güzelce çırpın. Süt ve yağı ilave edip, çırpmaya devam edin. Un, kabartma tozu ve 2 kaşık tarçını ilave edip, kek kıvama gelene kadar çırpın. Elmayı küp küp doğrayıp, tercihe göre birkaç parça ince doğranmış kaysı ve cevizleri (ben badem ve fındık da ilave ettım) ekleyip, karıştırın. Kek kalıbını yağlayıp unladıktan sonra harcı içine döküp, önceden ısıtılmış 160 derecelik fırında yaklaiık 40-45 dakika kadar pişirin.

Kekimiz soğuduktan sonra servise hazırdır. Tarçının kokusu, tadı ve rengi keki çok güzel yakışmakta. Kesinlikle tavsiye edilir. Tarifde aslında yarım bardak incir konuluyordu ama o an evde incir olmadığı için ben elma koydum. Hafif ıslak olmasını isterseniz sanırım 2 elma da konulabilinir.
Afiyet olsun!

4 yorum:

  1. Böyle gösterip kaçmak oldu mu şimdi Aybike :P

    Tarçını da bir severim ki ^^

    YanıtlaSil
  2. Hehehe.. araya yemek molasi vermistik :P Simdi yayinlarim ins :)

    YanıtlaSil
  3. valla ben ilk anda mücver sandım :-)

    YanıtlaSil
  4. sana sırf son resmi gösterdiğim içindir ilk başta :P Yoksa kabak kullanmadım bu kekde.. belki bir sonrakine.. kısmet hehehe

    YanıtlaSil