8 Mayıs 2012 Salı

Armutlu Tarcinli Kek

Malzemeler:
  • 4 yumurta
  • 1 1/4 bardak şeker
  • 1 bardak süt
  • 1 bardak sıvı yağ
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 baket vanilya şekeri
  • aldığı kadar un (2,5 su bardağı kadar)
  • 1 veya 1,5 adet armut
  • 1 yemek kaşığı tarçın
  • isteğe göre çikolata parçaları ve birkaç adet ceviz

Şahsen tarçını kekin içinde çok seviyorum. Hem kokusu, hem rengi, hem damakta bıraktığı tat bir harika. Tabii aynı tarif tarçinsız da yapılabilir..
Yumurtaları  derin bir kaba alıp güzelce çırpın. Şekeri ilave edin ve köpürünceye kadar çırpın.İsterseniz yumurta akını ve şekeri bir çırpıp, ayrı bir kapta sarısını çırpıp tekrar bir araya ilave edebilirsiniz ama fazla uğraşmış olursunuz. Kekin zaten iki püf noktası vardır benim bildiğim..
  • yumurtaların (ve şekerin)  köpürünceye kadar uzun uzun çırpılması gerekiyor.
  • kek pişerken fırın kapağını açmamak (içine çöküyor yoksa) ve düşük ısıda pişirmek
Yumurta ve  şekerden sonra sütü ve yağıda ekleyip çırpın. Vanilya şekerini ve kabartma tozunu ve una ilave edip onları birilkte elekten eleyerek malzemeye karıştırıyorum. Bu hem topaklanmayı önlüyor, hem elenirken de karışıyor. Üstelik çırparken daha rahat çırpılıyor. Kek kıvamıa geldiğinde içine armutu ekleyin. İsterseniz küçük parçalara kesin, isterseniz rendeleyin. Ben yarısını rendeledim, yarısını küçük küçük kestim. Bir yemek kaşığı silme tarçın, çikolata ve ceviz parçalarını da koyup kaşıkla karıştırın. Yağlayıp unladığınız kek kalıbına dökün - isterseniz üstünüde çikolata ve cevizle süsleyebilirsiniz - ve önceden ısıtılmış fırında 160 derecede 40-50 dakika kadar pişirin. Pişirme süresi kalıbın derinliğine göre değişiyor. Tepside yaptığınızda elbette çok daha çabuk pişecektir.

Bazıları önce 180-190 derecede kek kabarıncaya kadar pişirip, daha sonra ısıyı düşürüyor. Tercih meselesi, daha çabuk pişecektir ama o şekilde kekin dışı daha sert ve kuru olacaktır, kabuk gibi.. O yuzden ben genelde 160 derece civarında pişiriyorum, içide dışıda yumuşacık oluyor.
Kek piştikten yarım veya bir gün sonra servis yaptığınızda tadı daha çok oturacaktır :)
Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder