9 Mayıs 2012 Çarşamba

Salata üstüne Körili Tavuk

Malzemeler:
  • 100 gram tavuk gögsü
  • yarım kabak
  • 1 sivri biber
  • 1 salatalık
  • 1 domates
  • 1-2 yeşil soğan
  • 3-4 dal marul
  • sarımsak
  • köri, tuz, baharat ve zeytinyağı

Aslında bu yemek tamamen doğaçlama oldu. Tavuğu marine edip dolaba kaldırmıştım, sonra televizyonda köriden bahsettiler, içinde bulunan kurkuma baharatının ne kadar faydalı olduğunu ve bende uzun zamandır köri kullanmadığım için hadi bir de böyle deneyelim dedim. Evde o an sadece kabak ve yeşil biber vardı, ama eminim havuç ve kırmızı biberde çok yakışacaktır. Ortaya böyle bir şey çıktı. Ilık olarak salatanın üstüne servis yaptım ama isteyen yanına pilav veya patates haşlaması yapabilir. Hatta lavaş arasına sarıp da yiyebilirsiniz..

Tavuğun miktarı az olduğu için, ona görede köriyi ilave etmek lazım. Diyelim yarım kilo tavuk kullanacaksınız ona yaklaşık bir yemek kaşığı köri koymanız gerekmektedir. Yukarıdaki malzeme anca bir kişiye yeter zaten.

Tavuğu ince ince fileto şeklinde kesin ve 1 diş sarımsağı da içine doğrayın, biraz baharat ve 1 kaşık zeytinyağı ile harmanlayıp buzdolabina kaldırın. İçine çeksin güzelce marine olsun diye biraz dinlendirebilirsiniz ama vaktiniz yoksa bekletmeden de pişirilir. Teflon tavayı ısıtıp tavukları içinde biraz soteleyip kapağı kapalı pişirin. Gerekirse biraz daha yağ ilave edebilirsiniz. Biberi ve kabağı da içine doğrayıp, bir cay kaşığı köri, biraz tuz ve yarım 3-4 yemek kaşığı kadar su ilave edip karıştırıp ve birlikte pişirin. Tavuk piştikce zaten suyunu çekecektir. Kaynadıktan sonra 10 dakika kadar kısık ateşte pişirin. Suyu az gelip iyice çekmişşe, biraz daha su ilave edebilirsiniz. Altını kapatın ve soğumaya bırakın.

Servis tabağınıza marulları kesin. Üstüne domates, soğan, biber ve salatalığı doğrayın, zeytinyağı dökün ve birkaç damla limon sıkıp harmanlayın. Ilık körili tavuğuda üstüne alın ve bu güzel ve hafif yemeği afiyetle yiyin!

Tavuk az görünmesin, salatanin içine hafif bir çukur açtım orayı doldurdum, üstünde birkaç parça var gibi görünüyor ama marulları ıslatmasın ve ısıtmasın diye o şekilde yaptım. Görsellik olarak renkler çok yakıştı böylelikle :)


2 yorum:

  1. Senin bu doğaçlamalarından gaza geldim (kendimi ne sanıyorsam) kalktım ben de geçen evde olanlarla doğaçlama yemek yaptım. Mantarlı patlıcan. Aman denemeyin sakın, berbat bir şey oldu. Kendime ceza verdim dökmedim de, öyle yedim onu ama çok kötü oldu, hiç yakışmıyorlarmış birbirlerine. Onu öğrendim ama :)

    YanıtlaSil
  2. cok tatlisin :D
    aslinda o ikisinden guzel bir yemek olur ama sen sulu yemek seklinde mi yaptin? Kizartmalardan uzak duruyorsun biliyorum ama... ikisini ayri kizarttiginda bir de yanina domates, uzerine yogurt guzel olurdu.. ya da kozlenmis patlican yataginda uzerine tavukla sotelenmis mantar yakisirdi. Ben karniyarigi da bazen mantarli tavuklu yapiyorum :) ama sulu yemek olarak olmazdi evet, ikisini ayri yemek en iyisi hehehe..

    YanıtlaSil