15 Şubat 2013 Cuma

Ebru: Tavusi

Aslında bu resimleri yayınlamadan önce Ebru hakkında daha geniş bir bilgi içeren yazı yazmam daha uygun olurdu ama şu an için üşendim, ne yalan söyleyeyim. O yüzden bu seferlik resimlerle anlatmaya karar verdim de.. Resimler telefonla çekildiği için çok nahoş çıkmış. Söz yakın zamanda çok daha güzel resimler yayınlayacağım, inşallah..



Tavusi ebru yapmak için önce 'battal' ebru atıyoruz. Battal ebruda kural zaten koyu rengi ilk olarak atmaktan ibaret. Ona göre öd ayarını yapıyorsunuz ve eşit oranda renkleri teknenize yaymaya çalışıyorsunuz.

Battal ebru üstüne 'gel git' yapılır. Bir 'biz' (ilerleyen zamanda ebru malzemelerini anlatmaya çalışacağım) yardımı ile teknede sağdan sola, sonra alttan üste doğru çizgiler çizilir. Sonra gel gitin yönüne göre tarak yardımı ile çizgiler çekilir. Bu da taraklı ebru olur zaten. Bu arada resmin ortasında görünen lekeler teknenin dibine çökmüş boyalardır.


Ebrunun her aşaması düzgünce yapılmalı. Benim örneğimdeki gibi aceleye getirilmemeli tabii. Ama ben bir an önce sizinle paylaşmak için böyle acele ettim... herhalde. 

Taraklı ebrudan sonra topaç şeklinde figürler çiziyoruz. Tabii bunu düzgün bir şekilde yapana kadar en az 15-20 defa denemek gerekiyor. Resimleri bir de yakından inceledim. Evet ben bunu kesinlikle yeniden düzgün bir şekilde yapıp paylaşmam gerekiyor. Şimdilik bununla idare edin olur mu? :)

4 yorum:

  1. Ellerine sağlık ablacım, çok güzel olmuş. Renkleri de pek bir hoş. :)

    YanıtlaSil
  2. Tesekkurler.. ama istedigim gibi cikmadi, telefonla anca bu kadar :)

    YanıtlaSil