13 Şubat 2013 Çarşamba

Uyduruk noodle

Malzemeler:
  • soğan
  • lahana
  • spagetti makarna
  • soya sosu, köri, sıvı yağ


Diyelimki günün birinde benim gibi canınız noodle çekti. Ama evde pek bir malzeme yok. O zaman az malzemeden böyle benim gibi uyduruk bir noodle yapabilirsiniz. Yarım paket spagetti haşlamıştım (eğer vaktim varsa, makarnayı 1-2 saat öncesinden haşlıyorum, hamur daha bir dinlenmiş oluyor, sosu ile birleştirildiğinde daha lezzetli oluyor). O an için evde sadece beyaz lahana vardı ve onu kullanmaya karar verdim

Bir yemeklik ya da yarım ay şeklinde doğranmış soğanı yağda hafif soteleyin. Üstüne bir çorba kasesi doğranmış beyaz lahanayı ilave edin ve birlikte soteleyin. Biraz soya sosu ve köri koyun. Makarnanızın suyu duruyorsa ondan, yoksa 3-4 yemek kaşığı kadar sıcak su ilave edin. Lahanalar yumuşamaya başlayıncaya kadar harlı ateşte pişirin. Su azalırsa elbet 1-2 kaşık ekleyebilirsiniz. Köri suyu zaten emecektir. Üstüne istediğiniz miktarda spagetti koyun ve harmanlanması için 1-2 dakika daha birlikte pişirin ve servise hazırlayın.
Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder