4 Mart 2013 Pazartesi

Ispanaklı Alabalık

Malzemeler:
  • 2 adet alabalık
  • 1 kase ıspanak
  • 1 kuru sogan
  • maydanoz
  • 2 domates veya domates püresi
  • tuz, tereyağı, baharat



 Alabalıkları ortadan yarıp içini temizleyin. Ben kafalarını da kestim çünkü balığın yerken bana bakmasını istemiyorum. Bir de aslında ıspanakları balığın içine koymak istiyordum ama içi küçük olduğundan yanında pişirmem gerekti. Balıkları tuzlayın.Kuru soğanı ve maydanozu kesin, tuzlayıp hafif yağladıktan sonra alabalıkların içine yerleştirin. Kürdan ya da ip ile içi açılmasın diye tutturun. Tavanızda tereyağını eritip balıkları kısık ateşte pişirmek için tavanıza yerleştirin.  
 Ispanakları yıkayın ve parçalara bölün. Tavadaki balıkları bir ters düz yapınki alt diğer tarafıda tereyağı ile buluşsun. Ispanakları tavanıza alıp üstüne domates sosunuzdan koyun. Ben yazın hazırlamış olduğum kavanozdaki domates sosumdan kullandım. İsterseniz 2 domatesi rendeleyip de yapabilirsiniz. Tuz ve baharat ekleyip 3-4 dakika kapağı kapalı balıklarla birlikte pişirin. Ben daha sonra ıspanakları başka bir tavaya aldım yanmasınlar diye. Balıkları ara ara çevirin. Gerekirse biraz yağ takviyesi de yapabilirsiniz tavaya yapışıp yanmasın. Tabağınıza alıp, yanına da ıspanakları koyun. Evde haşlanmış nohut da olduğu için onu da ıspanaklara ilave ettim. Taze soğanla süsleyip servis yapabilirsiniz.
Afiyet olsun!

2 yorum:

  1. Ay çok lezzetli gözüküyor, sunumlar da şahane. Ellerine sağlık! Tükkan açacağım sana. ;)

    YanıtlaSil
  2. Bunu aslinda mantarli yapacaksin, o daha leziz oluyor ama ispanakli soslu da guzel oldu yine de :))
    tukkan derken? :P uff kim ugrasacak :D

    YanıtlaSil