5 Mart 2013 Salı

Portakallı Humus


Malzemeler:
  • 2 su bardağı haşlanmış nohut
  • 1 çay bardağı tahin
  • 1-2 diş sarımsak
  • kimyon, tuz, kırmızı pul biber
  • portakal
  • zeytinyağı 

Humus aslen Mısır asıllı olan ve Orta Doğuda çok tüketilen soğuk bir meze türüdür. Aslen limon suyu kullanılır, ama ben portakallı daha sevdiğim için onu paylaşmak istedim. Ağır bir mezedir ve hazırlanışı zannedersem ustasına göre değişir. Mesela sarımsağı önceden koyma ile, sonradan ilave etme arasında fark varmış. Haşladığımız nohut suyunu da koyup kıvamını katı halden biraz daha sıvıya getirip, et yemeklerinin üstünde/yanında sos olarak da kullanabilirsiniz. Ben bu seferlik katı olarak hazırladım. Humusda C vitamini ve demir oranı yüksektir ve besleyici bir yiyecektir.

Haşlanmış nohutların zarlarını çıkarın. Bunun için tek tek de uğraşabilirsiniz ama pirinç yıkamak için kullanılan yandan delikli kabınız varsa onun içine koyup, bol suda nohutları iki avucunuzun arasında ovalarsanız zarları daha çabuk çıkacaktır. Bir elekten sürterek ya da rondodan geçirerek yapabilirsiniz. Rondodo biraz zor olabiliyor kıvamı koyu olduğu için. O yüzden parça parça yapmamız gerekebilir ya da büyük hazneli bir rondo kullanmalısınız. Nohutları önce biraz çekip sonra içine sarımsağı, tahini, 1 adet sıkılmış portakal suyunu, bir çay kaşığı tuz ve yarım çay kaşığı kimyonu koyup karıştırın.Sarımsak aromasını daha çok versin diye önce bıçağın yan tarafı ile ezip, küçük parçalara bölüp öyle attım rondoya. Benim portakalım küçük olduğu için, tadına bakıp yarım portakal suyu daha ilave ettim.

Mezeyi servis tabaklarına alın. Bir tavada 2 yemek kaşığı kadar zeytinyağını hafif ısıtın altını kapatın. Bir çay kaşığı kırmızı pul biber koyup karıştırın. Zeytinyağını humusun üstünde gezdirin, isterseniz biraz maydanoz ile süsleyin ve servis edin. Bu meze bekledikce daha da güzel oluyor.

Ben bir kaba alıp buzdolabında bir gün bekletiyorum. Dinlendikce sanki tadı daha bir güzelleşiyor, iyice harmanlaşiyor. Afiyet olsun!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder