22 Ekim 2013 Salı

Bayat Ekmek Lavaşı

Malzemeler:
  • 4 dilim bayat ekmek
  • 1 su bardağı un
  • 1 çay bardağı su
  • 1 çorba kaşığı zeytinyağı
  • bir fiske tuz

Bu tarifi televizyonda Sahrap hanım yaparken görmüştüm ve özellikle bunun için ekmek bayatlattım. Normalde bizim evde pek bayat ekmek olmaz, olsada kare kare kesip tavada kızartıp çorbaya veya üstüne et/tavuk suyu döküp ıslama olarak tüketilir. Ben bayat ekmek olarak tam buğday ekmeği kullandım. Bu arada normal tarifte yağ yoktu, ben yinede hafif lezzeti artsın diye bir kaşık zeytinyağı ilave ettim.

Dilimlerimizin kabuklarını ayıralım. İç kısmını ister elle, ister rondodan geçirip biraz ufalayın. Karıştırma kabına ekmek parçalarını koyun, üzerine azar azar su ilave edin. Fazlada cıvık olmasın. Ekmek ıslandıkca maya kokusu gelecektir. Sonra unu, yağı ve tuzu ekleyin ve ekmeğe yedirin. Özleşmesi için biraz yoğurun. Dinlenmesi için üstüne bir bez atıp en az yarım saat dinlendirin. Dinlendikten sonra ceviz büyüklüğünde bezelere ayırın. Bu tariften 5-6 adet çıkıyor. Tezgahınızı unlayın ve merdane yardımı ile tavanızın büyüklüğünde hamuru açın. Fazla ununuzu çırpın ve teflon tavada önlü arkalı pişirin. İsterseniz tabağa almadan önce biraz tereyağı veya margarin sürüp dürüm yapın. ve üstüne bir bez/peçete örtün. Böylelikle kurumasını önlersiniz. Ve yediğiniz zaman içine kahvaltılık koyduğunuzda kıtır kıtır olmaz daha yumuşak olur. Biz kahvaltıda yedik, içine yumurta, salatalık, peynir ve marul koyduk, harika oldu!
Lütfen ekmeğinizi çöpe atmayın!
Ben sonrasında bir de bayat ekmekten pizza hamuru yapmıştım ama onu çekmeyi unuttum :)))
Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder