24 Kasım 2013 Pazar

Fırında Orman Kebabı


 
Malzemeler:
  • kuşbaşı dana veya kuzu eti
  • bezelye
  • havuç
  • sarımsak
  • patates
  • biber
  • domates
  • salça
  • yağ
  • kaşar rendesi
  • tuz ve baharat
fırına girmeden önceki hali

Et olarak miktar vermesini beceremiyorum ben, çünkü herkes aynı imkanlara sahip değil ve bu yemeği az miktarda et kullandığız zamanda yapabilirsiniz. Hatta tavuk etini de tercih edebilirsiniz. 
Normalde kuşbaşı dana etini soteleyip yaptığım yemeğin etini bu sefer farklı bir şekilde hazırladım. Kemikli et çıkarmıştım buzluktan, düdüklüde pişirip hem etin pişmesini, hem de et suyunu yemeklerde ve çorbalarda kullanmak istedim. O yüzden 30 dakika kadar düdüklü tencerede pişmiş olan eti, kemiğinden ayırdım. Küçük parçalarla Düğün Çorbası hazırladım (ki onun tarifinide kısa zamanda vereceğim). Ufak kısmını kapuska yemeğinde kullanmak için buzluga attım ve geri kalan bir çorba kasesi dolusu etide bu yemek için kullandım.

Etlerinizi kuşbaşı doğrayın ve ister düdüklüde, isterseniz tencerede pişirin. Bir büyük patatesi küp küp doğrayıp hafifçe kızartın. 1-2 havucu dilimleyin ve bezelyelerle 5-6 dakika kaynatın. Konserve bezelye kullanacaksanız sacede sudan geçirmeniz yeterli. Ben dondurulmuş bezelye kullandığımdan pişirdim biraz yoksa çok diri kalıyorlar. 1-2 diş sarımsağı ezin ve 2 biberi doğrayın. Varsa 1 domateside doğrayın. (evde bir tane kalmış onu kullandım, artık mevsimi olmadığından tadıda pek olmuyor). 

Bütün malzemeleri fırın kabınıza alın, tuz, kekik, kimyon, pulbiber gibi baharatlari ekleyin ve harmanlayın. 1 kase kadar sıcak/kaynar suyun içine bir yemek kaşığı salça koyup eritin ve fırın kabının eşit oranda dökün. Ben bir miktar et suyu kullandığım için fazladan yağ ilave etmedim yemeğe. İsterseniz yemeğin üstüne 1-2 kaşık yağ gezdirebilirsiniz. Varsa üstüne kaşar rendeleyip önceden ısıtılmış fırında yaklaşık 15 dakika kadar pişirin. Yemeğin büyük kısmı zaten pişmiş olduğu için fazla fırında tutmaya da gerek kalmıyor. Yemeğin suyu üste çok çıkmasın ki, tadı daha leziz olsun. Pirinç pilavi ile birlikte harika oluyor. 
Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder