12 Aralık 2013 Perşembe

Tiramisu

Malzemeler:
  • kedi dili biskuvi
  • 200 gram labne peyniri
  • 2 yumurta sarısı
  • 2 çorba kaşığı un
  • 1 buçuk çay bardağı şeker
  • 3 bardak süt
  • 1 paket vanilya şekeri 
  • kakao
  • kahve, şeker, süt, su


Normalde 2,5 bardak süt kullanılır ama ben 3 koyuyorum kıvamı fazla yoğun olmasın, biraz daha hafif olsun diye.

Şeker, yumurta, süt ve unu bir tencereye koyup karıştırın, kaynadıktan sonra göz göz olup, muhallebi kıvamını alınca altını kapatın ve soğumaya bırakın. Üstünde kabuk oluşmaması için ara ara karıştırın. Muhallebi ılıyınca içine labne peynirini ve vanilyayı koyup mikser veya çırpıcı ile iyice karıştırın. 

Yarım su bardağından biraz fazla kaynar suya dolu bir tatlı kaşığı kahve (varsa granül kahve) ve bir tatlı kaşığı şeker koyup karıştırın, ılıması için bekletin. Çok sıcak halde kedi dillerini eritecektir. Ilık suya 2 tatlı kaşığı süt ve varsa 1 çay kaşığı Türk kahvesi ilave edip karıştırın. 
Kedi dili miktarı olarak size bırakıyorum. Borcamınız büyükse veya da,reyse yarım paketten fazla gider. veya dar bir kalıbınız varsa 2 kat yapmak istersiniz. Ben bu sefer yarım paket kedi dili bisküvisi kullandığım için muhallebisi yoğun oldu, ama her defasında farklı yapıyorum :)

Borcam veya derin servis kabınıza (altı düz olsun) kedi dili bisküvileri dizip bardaktaki kahve karışımını kaşık yardımıyla üstüne dökebilirsiniz. Ya da ben küçük kare bir kaseye koyup kedi dillerini onun içine bandırıp öyle diziyorum borcama. Bu şekilde de yapabilirsiniz. Muhallebinizi son kez iyice karıştırın, sıcaklığı tencerenin içinde eşit olsun, üstünde kabuk oluşmuşsa bu da yok olsun. Borcamın içine eşit miktarda dökün. Soğuduktan sonra buzdolabına kaldırın. En az 3-4 saat, vaktiniz varsa bir gece buzdolabında kalsın. Servise hazırlarken üstüne bol kakao serpin.
Afiyet olsun!



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder