6 Şubat 2014 Perşembe

İstavrit Tava

Malzemeler:
  • yarım kilo istavrit
  • 1 yumurta
  • un
  • mısır unu
  • tuz, sıvı yağ
  • limon

İstravritlerin içini temizleyin ve yıkayın. Ben kafalarını da koparıyorum yoksa bana bakıyorlarmış gibi geliyor :)
Balıkların suyunu süzdükten sonra tuzlayın. Ymurtayı bir kasede çırpın. Tavada bir miktar sıvı yağ ısıtın. Balığı sırasıyla önce beyaz una, sonra yumurtaya en sonda mısır ununa bulayın ve tavaya dizin. Önlü arkalı pişirin.

Benim kullandığım tavaya iki porsiyon balık sığıyor. O yüzden yarısını unlayıp kenara koyuyorum ve yassı bir tencere kapağı ile arkasını çevirdiğim için bir tava miktarı balığı aynı anda diziyorum. Az yağ kullanıyorum ki, çevirme esnasında kapaktan sızmasın diye. Ben öyle kapakla uğraşamam derseniz artık tek tek çevirmeniz gerekecektir. 
Bol yeşillikli salata ile servise hazırlayın. Balık yumurtalanıp unlandığından panelenmiş gibi olacaktır :)
Afiyet olsun!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder