6 Şubat 2014 Perşembe

Tava Böreği

Malzemeler:
  • 2-3 adet yufka
  • peynir
  • maydanoz
  • sıvı yağ
  • süt

İlk defa yaptığım için biraz tedirğin davrandım. Aslında arkadaşımdan başka bir tarif aldım ama bu sefer böyle tercih ettim. Yakın zamanda onu da yapar yayınlarım inşallah :) Yufka adedini kullandığınız tava büyüklüğüne göre çoğaltıp azaltabilirsiniz. Fazka yüksek olup içi çiğ kalır diye ben 24 cm'lik tavada 2 yufka kullandım. 2-4 kişi için uygundur. 

Tavanın dibini 1 yağlayın. İlk yufkayı kenarlarından sarkacak şekilde tavaya serin fazlalık gelen kısımlarını koparın. Ben bu sefer yumurta kullanmadım. İsterseniz ekleyebilirsiniz. Yarım bardak süt ve az bir miktar sıvı yağı karıştırıp fırça yardımıyla yufkayı ıslatın. İkinci yufkadan da tavayı kapatacak şekilde bir parca ayırın. Geri kalan kısımlarını büzdürüp tavaya koyun, sostan sürün. Peynir ve maydanozu serpiştirin, tekrar yufka ve sos. Son olarak kapak şeklindeki tek parça yufka ile kapatın ve fazla olan kenarlarını içe doğru örtün. En üste sadece sıvı yağ sürün. Tava ısınsın diye önce harlı ateşte sonra kısık ateşte ara ara böreği ters düz edin. Altı üstü kızarınca servise hazırlayın.
Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder