4 Mart 2014 Salı

Düdüklüde Kuru Fasulye

Malzemeler:
  • kuru fasulye
  • salça
  • soğan
  • yağ ve tuz
  • sucuk
  • havuç
  • domates (sosu)
Bu seferki fasulyeye sucuk ve havuç ilave ettim. Havucu koymayabilirsiniz. Sucuk yerine kıyma veya parça et de tercih edebilirsiniz. Ama o zaman önce kıymayı/eti pişirmeniz gerekir.

Fasulyeleri bir gün öncesinden ıslatın. O zaman daha çabuk pişeceklerdir. Ben bir bardak fasulye ıslattım. Komşu teyzemin verdiği tavsiyeyi de puf noktası olarak aktarayım: eğer fasulyeyi ıslattığınız su soguksa, pişireceğiniz zamanda soğuk su kullanın. Sıcak suyla ısladıysanız, tencereye sıcak su koyun. Öbür türlü fasulye daha diri olacaktır. 

Tencereye fasulyeleri alın, bir soğanı yemeklik doğrayın, havuçları ufaltın, dolu dolu 3-4 yemek kaşığı domates sosu varsa ekleyin. (ben yazdan hazırlamıştım) isterseniz 1-2 domatesi de rendeleyebilirsiniz. Bir yemek kaşığı salça, 2 yemek kaşığı sıvı yağ veya ona yakın tereyağı da ekleyin. (yağ miktarını az tutuyorum ve soğanları kavurmuyorum, isterseniz kavurabilirsiniz). Bir parça sucuğu doğrayın. Suyu fasulyelerin üstünü bir parmak çıkacak kadar ekleyin. Eğer sulu seviyorsanız tabii su miktarını arttırabilirsiniz. Tuzunu da koyun ve hepsini karıştırın, kapağını kapatın. Düdüklünün düdüğü öttükten sonra 20 dakika kadar kısık ateşte pişirin. Altını kapatın ve demlenmeye bırakın. Bekledikce fazla olan suyunu da çekecektir. Pilav ve kuru soğan ile servise hazırlayın. 
Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder