6 Mart 2014 Perşembe

Tavuk Köfteli Spagetti

Malzemeler:
  • yarım paket spagetti
  • 250 gram tavuk gögsü
  • soğan
  • maydanoz
  • sarımsak
  • domates (sos)
  • sıvı yağ /zeytin yağı
  • bayat ekmek (kırıntıları)
  • tuz ve baharat
  • salça
Tavuk gögsü aldıysanız eğer rondonun içinde hafif çektiğinizde kıyma haline gelecektir. Fazla çekmeyin sakın. Ya da tavuk kıyması alın kasaptan. 200-250 gram kadar tavuk kıymanın içine ince doğranmış soğan ve bir diş sarımsak rendeleyin. Tuz ve baharat ile tatlandırın, tutması içinde galeta unu ya da bayat ekmek kullanın. Ben önceden kurutup rondodan geçirdiğim ekmek kırıntılarını kullandım. 2-3 yemek kaşığı yeterli gelecektir. ufak bir tutam maydanoz ve 1 yemek kaşığı yağ da ekledikten sonra güzelce yoğurun ve vaktiniz varsa birkaç saat buzdolabında dinlendirin.

Geniş bir tencereye bol su koyun, bir miktar tuz ve sıvı yağ da ekleyin, kaynayınca spagettileri pişirin. Ara ara karıştırın ki yapışmasın. Altını kapatın, 1 bardak soğuk su ekleyip kapağını da kapatın demlensin. Bu arada tavuk köftelerini ceviz büyüklüğünde koparıp yassıltın ve kızgın yağda önlü arkalı kızartın. Ben yazdan hazırlamış olduğum domates sosundan dolu dolu 3-4 yemek kaşığı kadar kullandım. İsterseniz 2 adet domatesi rendeleyebilirsiniz. Bir tatlı kaşığı da salça ekleyin. Tavanızda yağ iyice azalmışşsa 1-2 yemek kaşığı takviye yapabilirsiniz. Domateslerle birlikte tavuk köfteleri birkaç dakika pişirin. Servis için spagetti ile karıştırıp sunabilirsiniz. Ya da benim gibi spagettinin üstüne koyabilirsiniz. Yerken karışıyor zaten lezzetler bir birine. 
Afiyet olsun!



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder