11 Eylül 2014 Perşembe

Barbunyalı Fasülye

Malzemeler:
  • 500-600 gram taze fasülye
  • bir kase barbunya
  • soğan
  • domates
  • zeytinyağı
  • şeker
  • tuz
 Barbunyanın miktarını bire birde koyabilirsiniz. Yani ayıklanmamış yarım kilo aldığınızda o ayıklanmış hali zaten dolu bir kase olacaktır. Ben hatta buzluktan kullandım. Ilık suda donunu çözdürdüm önce. 

Barbunyayı 5 dakika kadar ayrı bir tencerede kaynaytın. Suyun renği kararacağı için önce bu işlemi yapıyoruz. Sonra süzün bir kenarda bekletin. 1-2 adet soğanı küp doğrayın ve bir miktar zeytinyağında soteleyin. 2 adet domatesin kabuğunu soyup küp doğrayın ve sotelemeye devam edin. Arzu ederseniz domatesleri, rendeleyebilirsinizde. Yıkanmış ve doğranmış fasulyeleri ekleyin. Barbunyayı ekleyin. 1-2 dakika beraber kavurun. 1-2 küp şeker koyun. Bir miktar tuz. 1-2 yemek kaşığı zeytinyağı ilave edin. Azıcıkda kaynar su ekleyin. Kısık ateşte pişirin.

Ben fasülyeyi genelde düdüklü tencerede yapıyorum. Kapağını kapattıktan sonra. Düdüğü hazır olunca altını kısıp 15-20 dakika pişirin lokum gibi olsun.
Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder