5 Kasım 2014 Çarşamba

Aşure (2)

Geçen senede Aşure tarifi yayınlamıştım. Aslında tarif aynı sadece miktarında değişiklik yaptım.Yinede yeni resimlerle tekrar anlatmak istiyorum.

Tarife buradan bakabilirsiniz:
http://gulfemce.blogspot.com.tr/2013/11/asure.html





Malzemeler:
  • yarım kilo buğday
  • 1 su bardağı nohut
  • 1 su bardağı fasulye
  • 1 çay bardağı pirinç
  • 1 kilo kadar şeker
  • sultani üzüm
  • kuş üzümü
  • elma
  • kuru kayısı
  • kuru incir
  • nar 
  • kuru yemiş
  • vesaire...
Bir gün öncesinden nohut ve fasulyeyi ıslatın. Buğdayı  4-5 defa güzelce yıkayın kırli suyu çıksın. Bir tencerede 10-15 dakika kadar kaynatın ve üzerine bolca kaynar su koyup şişmesi için bir gün kapağı kapalı bekletin.Ben yarım kilo buğdaya yaklaşık 4 litre kaynar su koydum ve ertesi sabah tencerenın ağzına kadar şişti sayılır. 
Ertesi gün besmele çekip 1 Fatiha ve 3 İhlas okuyup pişirme işlemine başlayabilirsiniz. Kabarmış olan buğdayı suyu ile beraber daha büyük bir tencereye aktarın. Ben 10 litrelik bir tencere kullandım. Üzerine 2-3 litre kaynar su ilave edin. Fasülye ve nohutu düdüklüde 15 dakika kadar pişirin. Bakliyatlar eğer diriyse tencereye koyun. Benimkiler gibi fazla pişmiş ve yumuşamışşsa iyice son aşamaya doğru koyun ki eriyip gitmesinler. Pirinci yıkayıp koyun, yaklaşık bir yarım saat orta ateşte buğdayı kaybatın. Ara ara kaşıkla karıştırın dibi tutmasın.




8-10 kuru kaysıyı küçük doğrayın. 4-5 kuru inciri küçük doğrayın ve ayrı bir tencerede 7-8 dakika yumuşayıncata kadar pişirin. İncirin kara suyu çıkacaktır. Eğer tencereye ilave ederseniz aşurenizin rengini koyulaştıracaktır. O yüzden ayrı pişirip bir kenarda bekletin. Yarım veya tüm elmayı minik doğrayın, tencereye atın. Ben bir avuc mısır da koydum. Çiğ mısır kullanacaksanız başında koyun. Dondurulmuş kullanacaksanız tabii pişmeye yakın ilave edin. Buğdaylar yaklaşık yarım saat kadar piştikten sonra yıkadığınız 100'er gramlık üzümleri ve kaysıyı ilave edin.Ben bu aşamada nohut ve fasulyemi koydum. hep beraber 5-10 dakika kadar pişirin. Karışım iyice koyulaşacaktır. Biraz limon veya portakal rendesi ilave edebilirsiniz. Kimi gül suyu veya vanilya şekeri de koyuyor. 



Ayrı bir kabın içinde 4 bardak şekeri kaynar su ile çözün. Tencereye bardak bardak şekeri boşaltırsanız karıştırması zor olacaktır. Şekeri ilave edin ve beraber birkaç dakika pişirin. Ufak bir tabağa bir miktar alıp soğutun ve şeker kıvamını kontrol edin. Gerekirse bir iki bardak şeker daha ilave edin.
Adete göre bir fiske de tuz ekleyin. Ve 10 dakika kadar daha pişirin. İnciri de içine atmayı unutmayın. Aslında tam zaman veremeyeceğim. Biraz hissiyatınıza göre ve kafanıza göre takılın. Allah'ın izniyle o olacaktır zaten. 
Kimisi kuru yemişi (ceviz, fındık, fistik, vs.) içine koyuyor. Ben süsleme aşamasında kullanmayı tercih ettim

Tencerenin ağzını kapatıp varsa imkanınız bir Yasin-i Şerif okuyun. Aşureyi kaselere boşaltıp biraz soğumasını bekleyin. üzeri hafif kabuk tuttuğunda ceviz, findik, fistik, çikolata parçalari,  tarçın, nar ve/veya hindistan cevizi ile süsleyin ve konu komşuya dağıtın!
Afiyet olsun
Allah kabul etsin!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder