29 Ağustos 2016 Pazartesi

Dordrecht - Hollanda

Merhabalar,
uzun bir ara bloga hiçbir şey yazmadığımı fark ettim. Bunun elbette birkaç sebebi var. Mesela fulltime çalışmaktan fazla boş vakit kalmıyor. Üstelik geçen sene sevgili emektar laptopum tatilde gümledi. Kalakaldım öylece :D Üstelik farklı yemek tariflerini denemeye bile vakit kalmıyor. Artık pratik şeylere yöneldim (mecburen). Neyse bu süre içinde yine gezmeler devam etti. Instagram'a daha çok yöneldim galiba.. Zaten fazla tarihe girmeden (yoksa içinden çıkamayız) ufak tefek resimlerle anlatım olsun.. 


İlk durağımız Dordrecht, Hollanda. resimler 2016 nisan ayına ait. Zuid-Holland eyaletine bağlı olan Dordrecht, Hollanda'nın 9. büyük şehri ve Rotterdam'ın güneyinde kalıyor. Benim gibi tarihi mekanları gezmesini sevenler için güzel bir yer. Avare avare nehir kenarında ve tarihi mekanlarda dolanmak ayrı bir zevk. Buırayı ayrı bir güzel yapan unsurda 3 farklı nehirin bir araya gelmesi ve aynı zamanda Avrupa'nın en yoğun kullanılan nehir kavşagı olmasıdır. (Merak edenler için: Beneden-Merwede, Noord Maas ve Oude Maas).


Hollanda'da gezerken çoğu şehirde VVV kantoor bulunuyor(yani turist bilgilendirme burosu diyelim). Buralarda ucretsiz harita ve gezilecek yerler rehberi de alabilirsiniz. Yani kayıp olma durumu da olmaz en azından :) Şehir merkezinin bulundugu yarım ada kısmındaki çoğu evin eski mimarisi korunmuş veya restore edilmiş. O bakımdan başka bir asırda geziyormuş gibi hissediyor insan. Meraklısı için elbette nehirde gezi yapılabilir. Köprüleri, kanalları, limanı ve mimarisiyle dikkat çeken bir şehir. Düzenlenmeyi bekleyen daha çok resimler var, onlarıda 2. bir yazıya sıkıştırırız artık :)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder